Uzayda Yaşam Potansiyeline Sahip Gezegenler!

Uzayda hayat var mı sorusuna büyük merak konusu. Bu yazımızda sizler için uzayda yaşam olması muhtemel olan gezegenlerin listesini hazırladık!

Yaşadığımız evren, her daim keşfedilmeyi bekleyen gizemli yapısıyla kişilerin ilgisini çekmekte. Dünyamız evrende yaşamın olduğu tek gezegen olarak biliniyordu. Ancak son yıllarda yapılan araştırmalarla birlikte evrene dair daha çok bilgiye erişim sağlamış durumdayız. Evrenin bitmek bilmeyen gizemleri bizi bu konuda araştırmaya zorluyor. İnsanoğlunun ve gök bilimcilerinin en çok merak ettiği konulardan birisi: “Uzayda yaşam var mı?” Bu konu sık sık gündeme geliyor. Yapılan araştırmalar neticesinde uzayda insan yaşamına elverişli bazı gezegenler bulunduğu gözlemlendi. Gök bilimcilerine göre yakın zamanda bu gezegenlerde yaşam aktif olarak gerçekleşecek. Bu yazımızda, sizler için uzayda yaşama elverişli olan gezegenleri araştırdık. İşte yaşama elverişli o gezegenlerin güncel listesi!

Mars (Kızıl Gezegen):

İnsanoğlunun en çok merak ettiği gezegenlerin başında kızıl gezegen lakaplı Mars geliyor. Yapılan son araştırmalarda NASA, uzayda organik düzeylerde moleküller keşfetmiş durumda. Bu keşfedilen organik moleküllerin, insan yaşamının bir belirtisi olacağına inanılıyor. Bilim insanlarını heyecanlandıran bir başka gelişme ise Metan gazının Mars’ta keşfedilmesiydi. Dünya üzerinde üretilen Metan gazlarının canlılar tarafından üretildiği bilinmektedir. Dolayısıyla Mars’ta keşfedilen metan gazının da canlılar tarafından üretildiği düşünülüyor. Mars yüzeyinde araştırmalar günümüzde halen devam ediyor. Mars’ta yaşam olup olmadığı konusu ise günümüzde hala kesinlik kazanmış durumda değil.

Proxima Centauri:

Dünyamıza en yakın gezegen olma özelliğine sahip olan Proxima Centauri gezegeni bilim insanları tarafından en çok araştırılan gezegenlerin başında geliyor. Bu gezegen yer küremize en çok benzeyen gezegen olma unvanına sahip durumda. Proxima Centauri gezegeninde yapılan son araştırmalar neticesinde su keşfedilmiş durumda. Bu haber bilim insanlarını ciddi derecede heyecanlandırmaktadır. Proxima Centauri genel olarak kayalık yapıda bir gezegen ve günümüzde burada oksijenin varlığından da söz ediliyor. Ancak yaşamın ve oksijenin olması insan yaşamı için yeterli değil. Proxima Centauri üzerinde toprak oluşumu halen incelenmektedir.

Kepler 438:

Dünyaya benzerliğiyle ön plana çıkan gezegenlerden birisi de Kepler 438 gezegenidir. Kepler 438 gezegeninde birçok yaşamsal fonksiyon bulunuyor. Bu gezegen, NASA bilim adamları tarafından yer küremizin ikizi olarak nitelendirilmekte. Gezegenin bünyesinde sert rüzgarlar yaşanıyor aynı zamanda gezegende yoğun düzeyde sodyum bulunuyor. Kepler 438 gezegenin atmosfer yüzeyi dünyaya çok benziyor. Son yıllarda bilim adamları bu gezegen üzerine olan araştırmalarını arttırdı. Gezegene NASA tarafından birçok uydu gönderiliyor.

Araştırma günümüzde halen devam etmekte. Dünyaya ne kadar çok benzer olsa da gezegende herhangi bir canlıya ait ize rastlanmadı. Kepler 438 gezegeni yer küremizden 40 kat daha fazla ışık alıyor. Gezegenin en önemli fonksiyonel özelliği ise sıcaklığıdır. Dünyadan kat ve kat fazla sıcaklığı bulunan gezegen, yaşam fonksiyonlarını bu özelliğiyle desteklemiyor. Kepler 438 gezegeni günümüzde halen birçok konuda gizemini korumaya devam ediyor!

Beğendiniz mi? Paylaşmayı Unutmayın!

Sizin Tepkiniz Nedir?